Welkom op ons weblog

Welkom op onze blog pagina. De ruimte op www.goto-florida.nl werd wat krap dus wijken we uit naar deze site !

De bedoeling is een blog bij te houden van onze Florida vakantie

29/12/2012 <-----> 12/01/2013.

We verheugen ons alweer op de komende Florida vakantie in Bradenton. Alles is inmiddels geregeld; Vliegtickets, auto, bungalow etc. Het kan beginnen, we hebben er zin in !! Op de fotogallerij alvast een indruk van ons verblijf in Bradenton.

Zondag 30 december 2012

Na een lange reis zijn we zaterdagmidag  in onze villa in Bradenton aangekomen. De vlucht met BA was goed maar wel lang (bijna 9.5 uur vliegtijd vanaf Heathrow met bovendien nog dikke vertraging). We vlogen ook niet snel, gemiddeld zo'n 800 km/h. Het ontvangst in Miami is ook wel eens vriendelijker geweest, we hadden de pech met een enorme dienstklopper te maken te krijgen. Hij nam uitgebreid de tijd voor elke passagier (een ouder echtpaar is denk ik wel een half uur verhoord) en toen wij bijna aan de beurt waren sloot hij het loket waardoor we weer een ander rij in moesten. Maar ja, we kennen het hele circus dus bleven geduldig en vriendelijk onze beurt afwachten. De douanier die we nu hadden was kort en bondig, niet overdreven vriendelijk maar we kregen een stempeltje, dus we mochten weer! Hierna snel naar het busje van het Marriott Airport hotel en lekker pitten, het was inmidels zo'n 3 uur Nederlandse tijd en we waren dus al bijna 24 uur op pad!

De volgende morgen een heerlijk ontbijtbuffet  (zat dit keer bij de kamerprijs in) en was zoals we van het Marriott gewend zijn.... grandioos!!  We gingen met volle magen weer met het busje terug naar het vliegveld om de auto op te halen. Tegenwoordig op Miami met een treintje naar de verhuurders wat overigens goed aangegeven is en lekker snel gaat. Helaas konden wij dat van onze kennismaking met Alamo niet zeggen....We zagen direct al dat de rij daar langst het langst was (hoewel... rij is eigenlijk niet het goede woord, meer een ongeorganiseerde kluit mensen zoekend naar papieren en personeel) en mengden ons er maar tussen. Na ruim een uur konden we dan eindelijk onze voiture ophalen. We kozen voor een leuke, bijna nieuwe, Kia Soul. Hoewel we vriendelijk en correct zijn geholpen, is dit wel de enige en laatste keer dat we bij Alamo een auto huren, de volgende keer gewoon weer zoals vertrouwd, bij Hertz.

De rit naar Bradenton ging lekker vlot en tot mijn verbazing reed de Kia echt lekker. Ook de ruimte in de Kia is verassend groot, zeker met de ingeklapte achterbank, al met al niet verkeerd voor een toch relatief klein en eenvoudig (beetje on-Amerikaans) karretje.

Aangekomen bij onze villa waren we alle troubles en ergenissen al heel snel vergeten.....De villa is echt geweldig mooi, weer een toppertje met alles erop en in!  Dit wordt de komende twee weken heerlijk genieten......kijk eens naar het uitzicht bij het opstaan vanmorgen!!

Natuurlijk mag een bezoekje aan de Walmart niet ontbreken. Verder vanmiddag heerlijk aan het strand gezeten bij het Cafe on the Beach op Holmes Beach. Wel wat frisjes maar goed te doen als je een beetje uit de wind zit.

Maandag 31 december 2012

Daar is ie dan... de laatste dag van het jaar. We zitten al weer aardig in ons ritme en de jetleg is al bijna weg. Het is al snel lekker weer, een stuk warmer dan gisteren. We gaan naar Siesta Beach, ongeveer een half uurtje rijden vanaf onze villa. We waren er al eerder geweest en dat beviel ons prima. Om een uurtje of 11 zaten we lekker op het strand en hoewel het strandbord maar 16.7 graden Celsius aangaf was het zeer aangenaam. Het water was wel een beetje koud.

Rond 15.00 reden we weer terug naar Bradenton om nog even heerlijk in ons zwembad te vertoeven. Natje en droogje in huis, koelkast gevuld.......laat the New Years Eve maar komen......!!!

Dinsdag 1 januari 2013

De beste wensen allemaal!

De oudejaarsavond verliep vrij rustig hier in Bradenton, eigenlijk was het heel stil....Om 24.00 uur geen kip op straat, maar ja dat waren we wel gewend. Amerikanen zijn niet zo met vuurwerk bezig als in Nederland.

Op deze prachtige dag lekker naar Venice Beach gereden met als doel lunchen bij Sharkys on the Pier. Echter, het andere strand van Venice beviel zo goed dat we daar maar zijn blijven hangen, Sharky doen we wel een ander keer. s'Middags weer lekker chillen bij het zwembad , vanavond lekker eten bij de Outback. De tijd vliegt..........

Woensdag 2 januari 2013

Vandaag de hele dag in het Fort De Soto park doorgebracht. Een prachtig State Park met een stuk history. Je kan er vissen, fietsen, wandelen, zwemmen, bootje varen etc. Er is heel veel mooie natuur. Fort De Soto Park zijn eigenlijk een aantal (5) kleine eilandjes van in totaal 1136 are natuur en strand. Er is horeca dus je kan er wat eten. In 2005 was dit strand  "The number 1 Beach" of the US. Per jaar trekt het park meer dan een miljoen bezoekers. Aan de Eastsite heb je een prachtig uitzicht op de Sunshine Skyway Bridge.

De hele dag onder de pannen voor slecht $5 parkeergeld!

Donderdag 3 januari 2013

De dag begon prachtig met mooi zonnig warm weer. Na de boodschappen richting Brandenton Beach gereden voor een lekker strand dagje. Helaas betrok het rond de middag en begon het licht te regenen. Toen maar even naar de Brandenton City Pier gereden en daar wat gewinkeld. Het bleef tot de avond regenen maar koud was het niet.

Vrijdag 4 januari 2013

Vanmiddag zijn we gaan kijken in de wijk Pinecraft in Sarasota, een wijk waar veel overwinterende Amish zitten uit het noorden van de VS. We zijn vorig jaar in Ontario in Canada geweest en zaten toen ook in een gebied met veel Amish. We hebben toen ook een paar keer zo'n koetsje gezien waarin ze zich verplaatsen en zijn naar een farmer's market geweest.
We zagen op het strand van Siesta Key ook weer diverse Amish lopen en verbaasden ons daarover. Na even googlen kwamen we een paar websites tegen met informatie, bv.

We zijn in Pinecraft een paar winkels gaan bekijken, waaronder een handwerkzaak. Daar werden prachtige quilts door een paar dames gemaakt. We konden niet alleen in het Engels met hen praten, maar ook in het Duits. Ook hebben we bij een restaurant/bakkerij/giftstore gekeken die Der Dutchman heette. We hebben een stuk lekkere taart gekocht die daar was gemaakt. Al met al een verrassend en interessant uitstapje.

Verder nog in de De Soto Mall gewinkeld en de Red Barn Flee Market bezocht.

Die avond heerlijk gegeten bij Applebee's ("two for $20" menu ---> aanrader!!)

Zaterdag 5 januari 2013

Zo, even het blog updaten, het kwam er even niet van.

Zaterdag zijn we naar St Pete Beach gereden en hebben het Trade Winds Resort weer eens bezocht. In dit prachtige resort zaten we de allereerste keer in Florida. Yvonne had daar toen een congres. We wisten nog precies hoe we er moesten komen en hoe ons te gedragen om eenvoudig naar binnen te lopen....Het was nog precies zoals 5 jaar terug, de deur werd netjes voor ons geopend en we konden gaan en staan waar we wilden. We liepen het strand op en besloten even te blijven. Het weer was prachtig zonnig geworden.

Later in de middag begon het wat te betrekken en zijn we naar De Pier van St. Petersburg gereden. hier waren we ook al eens geweest maar we waren benieuwd of de Pier opgeknapt zou zijn (dat gerucht ging al een tijdje). Helaas was dit niet zo, nog steeds dezelfde oude Pier maar..... wel heel gezellig! We hebben er een paar uurtjes doorgebracht en zijn daarna teruggereden naar huis.

Uitzicht op St. Petersburg vanaf de Pier.

De Pier

Zondag en maandag 6 en 7 januari 2013

Zondagmorgen al vroeg vertrokken richting Orlando. We hadden (al vanuit Nederland) een nachtje geboekt in een Disney Resort. Het werd het Port Orleans Riverside Resort in Lake Buena Vista. Het zou bewolkt en regenachtig worden maar dat viel ontzettend mee...het werd een prachtige dag! Het was onze eerste kennismaking met een Disney Resort..... en zeker niet de laatste. Het beviel dus erg goed, we hadden een mooie ruime kamer (een lodge, een soort appartementje eigenlijk). Het hele complex is enorm groot en onderverdeeld in verschillende woonblokken. Er zijn 6 zwembaden en je kunt met een (gratis) bootje van en naar Downtown Disney (en andere Resorts). Ook met de bus maar dat duurt wel langer en is lang niet zo leuk! We hebben er twee hele leuke dagen gehad, van alles gedaan; Lekker wandelen, shoppen in Downtown Disney nieuwe kennissen opgedaan kortom, voor herhaling vatbaar!

Port Orleans Riverside Resort in Lake Buena Vista

Downtown Disney (vanaf de boottaxi)

Op de weg terug naar Bradenton zijn we via Clearwater Beach gereden en daar even gestopt. Een hele leuke gezellige badplaats maar wel erg druk, maar ja, het is ook een van de bekendste Beaches van Florida en een plaats om gezien te worden! Wellicht gaan we er een volgende vakantie wat langer bivakkeren. Klein minpuntje: Je moet betalen voor de Pier: $ 0.50, stelt natuurlijk niets voor, maar het is wel vreemd dat je ineens door een poortje moet....jammer.

Dinsdag 8 januari 2013

De weersvoorspellingen zijn geweldig mooi, het wordt de komende dagen lekker warm. Records worden gebroken volgens Baynews9 ! Wat doe je dan in zo'n geval.....? Juist!! Naar het strand !! We hadden nog een bezoekje aan de Pier van Venice in de planning dus dat werd het vandaag. Niet zo heel spectaculair maar een Pier geeft altijd gezelligheid. Je eet wat, drinkt wat en vist wat, praat wat met een Canadees en een mooie jongedame uit Michigan en verder hoeft er helemaal niets! Heerlijk!!

Woensdag 9 januari 2013

Opnieuw een prachtige dag met veel zon. Vroeg opgestaan en naar Het Myakka River State Park gereden (vanaf onze villa ongeveer 35 min. rijden). Het Myakka River State Park is het oudste en grootste State Park van Florida. Uitgestrekte natuur en veel wildlife, "the real" Florida volgens de tourguides. We hadden al besloten een boottocht over de meren te maken en gokten op de tour van 11.30. Je gaat met een Airboat, de grootste van Florida, er kunnen ca. 50 personen mee. Echt de moeite waard, wij zaten vooraan en konden alles prima zien. Tip: Wees op tijd want vol is vol!! De tocht kost $12 per persoon en duurt een vol uur.

Hier nog een indruk van de tocht (even snel in elkaar gezet, sorry van het watermerk door de film maar het is een trail versie) Let op, U wordt omgeleid naar de videoserver van vintagehifi.nl een andere website van mij.

https://www.vintagehifi.nl/mediabibliotheek.html    video Myakka State Park

Donderdag 10 januari 2013

Vandaag helaas al weer de laatste volle dag in Florida, maar wel een hele mooie! We zijn nog niet met inpakken begonnen (dat komt morgen wel) maar gaan nog een hele lange dag genieten van zon en zee! Na de laatste boodschappen zijn we richting Holmes Beach vertrokken en daar een flink stuk van de dag doorgebracht. Heerlijk gelunched bij Cafe on the Beach. Tot laat in de middag op ons terras en bij het zwembad nog even na genoten.

Het zit er bijna op, morgen rijden we terug naar Miami en vliegen via Londen terug naar Amsterdam.

Voor degene die ons een beetje gevolgd hebben hoop ik dat jullie er wat aan hebben gehad. Wij hebben het in ieder geval ontzettend naar ons zin gehad en verheugen ons al op September voor onze volgende Florida trip!

vriendelijke groeten en tot de volgende trip!

Elstars

Epiloog: zaterdag 12 januari 2013

Het zit erop we zijn weer thuis. Vandaag teruggekomen vanuit Florida (Miami) met British Airways, overstappen in London Heathrow. We gingen 3 kwartier te laat weg uit Miami, want er waren 3 koffers aan boord zonder bijbehorende passagiers. We moeten wachten op het uitladen van de koffers. (Op de heenweg gingen we overigens ook al bijna een uur te laat weg, omdat de passagierslijst niet klopte.) Onderweg werd de tijd helaas niet ingehaald; integendeel, we maakten nog een paar extra rondjes boven London, wel een half uur lang, omdat het erg druk was of iets dergelijks en 1 van de stewards mompelde iets over de sneeuw (die we niet zagen). Er werd al ruim voor de landing gezegd dat de passagiers met bestemming Kopenhagen opgewacht zouden worden en dat hun vlucht op hen zou wachten. Toen we vroegen hoe het met de vlucht naar Amsterdam stond ( 5 minuten na de Kopenhagenvlucht) wisten ze het niet. Ondertussen was onze overstap zo krap geworden (we hadden eigenlijk bijna 2 uur) dat we er niet gerust op waren. En ja hoor: toen wij uit het vliegtuig waren was de gate voor de volgende vlucht allang gesloten. Niemand stond de passagiers voor Amsterdam op te wachten en dat waren er toch heel wat.
Daar stonden we dan. Dit hadden we nog nooit meegemaakt. Velen uit ons vliegtuig gingen naar de klantenservice en wij sloten toen ook maar aan bij een zeer lange rij. Na een half uur wachten, waren wij aan de beurt. We konden gelukkig omgeboekt worden naar het vliegtuig van 2 uur later. Eind goed al goed. Verder prima gevlogen met BA. Wel een beetje een domper, want als je dan toch naar huis moet, dan maar liever zo snel mogelijk en liever niet met dit soort dingen erbij.

Maar goed, de NS werkte goed mee en naar een paar uurtjes liepen we richting onze voordeur waar ons (of mij eigenlijk) een nieuwe verrasing wachtte......

"You can run, but you can't hide" zeggen ze dan. Maar wel erg leuk thuiskomen, bedankt!